PILNE ! Informacja dla Uczniów, Rodziców i Opiekunów

Dziękuję za wyrażenie zgody Pani Pedagog M. Gazda z Zespołu Szkół Muzycznych w Krośnie na udostępnienie materiału  “Kącik pedagoga, pomoc pedagiczno-psychologiczna dla rodziców” oraz opublikowanie go na stronie internetowej dla uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kolbuszowej

 Kącik pedagoga dla rodziców

 Jak wzmocnić poczucie bezpieczeństwa dziecka

 e-book dla dzieci o koronawirusie

 dziecięce-emocje-ebook

Zgoda na naukę zdalna ucznia

 

OŚWIADCZENIE – zdoga na naukę zdalną ucznia

Prosimy  wszystkich Rodziców (którzy mają możliwość) o wydrukowanie załączonego oświadczenia, podpisanie i wysłanie na adres meilowy szkoły. Dziekujemy

UWAGA!  Informujemy również:
  • Zalogowanie się na platformie (dotyczy uczniów, którzy kontaktują się z nauczycielem poprzez internet, np. facebook, skaype, itp.) i wysłanie adresu email jest równoznaczne z wyrażeniem Rodzica/prawnego opiekuna zgody na nauczania zdalne w proponowanej formie 
  • Nauczyciele przedmiotów indywidualnych prowadzą zajęcia/konsultacje wyłącznie za zgodą Rodzica/prawnego opiekuna na nauczanie zdalne w proponowanej formie.

 

Drodzy Uczniowie, Rodzice, Opienunowie

W związku z zaistniała sytuacją zagrożenia epidemiologicznego koronawirusem zwracam się do Państwa tą drogą, aby wzajemnie utrzymywać ze sobą kontakt. Cennym jest, aby ten trudny czas nie musiał być dla nas powodem do “milczenia”, ale może być za pomocą nośników informatycznych formą komunikowania się , przekazywania wzajemnego wsparcia. Dotyczy to także formy organizacji pomocy w samodzielnej pracy uczniów nad przedmiotami realizowanymi w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Kolbuszowej.

Dla programu zadanego wraz z początkiem II półrocza ciągle aktualne pozostają wskazówki nauczycieli podane w ich realizacji podczas lekcji zrealizowanych do dnia 11.03.2020. Aktualnie na stronie internetowej szkoły umieszczone są materiały do pomocy w samodzielnej nauce od poszczególnych nauczycieli. Proszę zatem śledzić zapisy z tym związane, a w przypadku wątpliwości, pytań czy występujących problemów, które mogą się pojawić w pracy samodzielnej proszę kontaktować się telefonicznie z nauczycielami.

Do dyspozycji (jeśli to tylko możliwe) mogą także być lekcje za pomocą telekonferencji czy programów muzycznych opracowanych do wybranych przedmiotów np. kształcenia słuchu.

Pozostając w łączności z Państwem, pozdrawiam serdecznie życząc zdrowia i zachowania pogody ducha.

Dyrektor PSM – Aleksandra Niezgoda

W załączeniu lista pomocnych stron internetowych i aplikacji:

Kształcenie słuchu – słyszę, uczę, umiem

KSZTAŁCENIE SŁUCHU I E-LEARNING

Część z nas rozpocznie nauczanie z wykorzystaniem technologii komputerowych. Oto lista pomocniczych stron internetowych i aplikacji.

Strony internetowe:

  • http://www.dur-moll.pl/

Dzięki tej stronie internetowej możemy ćwiczyć rozpoznawanie struktur muzycznych ze słuchu. Dla klas młodszych dobre będą zakładki “nuta-dźwięk-klawisz” i “Jaka to nuta”, dla starszych – “Jaka to tonacja?” i “Interwały na pięciolinii”. Strona nie wymaga logowania, działa jednak z wykorzystaniem wtyczki Flash, więc możemy z niej korzystać tylko na komputerach i laptopach.

  • https://www.ksztalceniesluchu. edu.pl 

Strona ta zawiera ćwiczenia do samodzielnego wykorzystania oraz materiały teoretyczne. Szczególnie pomocna może być Muzyczna Przygoda – plik w pdf z podstawami kształcenia słuchu i audycji muzycznych. Ta strona również nie wymaga logowania i działa z wykorzystaniem wtyczki Flash.

  •  http://www.dur-moll.pl/?fbclid=IwAR2a1V_–Vrl4fA9_wyaVitkJAgwAgfsnyK240vE3Zj10L1BUBo-SckQVe4

Aplikacje na teleton z systemem Android:

MyEarTraining – aplikacja z ćwiczeniami do rozpoznawania struktur, ćwiczeniami rytmicznymi i solfeżowymi. Tylko najtrudniejsze poziomy są płatne, więc można swobodnie z niej korzystać. Dostępna tylko w języku angielskim.

Perfect Ear – aplikacja z szeregiem ćwiczeń i lekcji w języku polskim. Zawiera również ćwiczenia rozpoznawania wysokości, dyktanda rytmiczne, a nawet trenera śpiewania nut. Tylko standardowe zadania są bezpłatne, ale pakiet pełnego zestawu ćwiczeń nie jest drogi.

Powodzenia w ćwiczeniach!

ORKIESTRA:

Proszę bardzo, aby w utworach realizowanych podczas prób, doskonalone były swoje głosy, ich poprawność tekstową (proszę dokładnie śledzić znaki przykluczowe), poprawność rytmiczną (zalecane jest uprzednie wystukanie, zaśpiewanie z wyliczeniem tego fragmentu, który sprawia problem). Cwiczyć należy powoli, z stopniowym dobrze rozplanowanym włączaniem kolejnych elementów: frazowanie (oddechy), artykulacji, dynamiki, agogiki, zmian metrorytmicznych i innych oznaczonych w nutach. W razie wątpliwości (trudności) proszę o telefon, a postaram się pomóc.

CHÓR:

Repertuar to :

  1. G. F. Handel – Oratorium “Mesjasz” – cz. 3,24 i Alleluja (42) – ćwiczyć swoje partie głosów, kontrolować swoją intonację o ile to możliwe przy instrumencie. Proszę dokładnie zwracać uwagę na poprawność rytmiczną i wymowę tekstu.
  2. W. A. Mozart – Regina coeli , Alleluja – podobnie do Oratorium – ćwiczyć swoje partie głosów. O wiele łatwiej jest tu z tekstem, ale bardzo proszę o dbałość o intonację: poprawność rytmiczną.
  3. In manus tuas – podobnie jak wyżej – ciągle powtarzać partytury, celem utrzymania dobrego poziomu wykonawczego utworu
  4. Pie Jesu – podobnie jak wyżej – ciągle powtarzać partytury, celem utrzymania dobrego poziomu wykonawczego utworu
  5. Program od września oprócz kolęd -podobnie jak wyżej –  ciągle powtarzać partytury, celem utrzymania dobrego poziomu wykonawczego utworu

Powodzenia w ćwiczeniach!

FLET

Dzień dobry Państwu
Poniżej zamieszczam linki, na których znajdują się różne, bardzo ciekawe i przydatne ćwiczenia. Zachęcam do regularnej, ( niekoniecznie długiej ),ale codziennej pracy?
Pozdrawiam serdecznie, Joanna Dąbrowska
Pozdrawiam, Joanna Dąbrowska

AUDYCJE MUZYCZNE: